Терміни, умови та порядок повернення товарів належної якості
Відповідно до норм закону України «Про захист прав споживачів» кожен покупець має право протягом 14 діб, не рахуючи дня покупки, звернутися до магазину та обміняти або повернути придбаний товар.
Щоб обміняти або повернути непродовольчий товар належної якості, покупцю важливо дотриматися трьох вимог згідно із ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»:
- По-перше, обміну та поверненню підлягає лише товар, який не використовувався.
- По-друге, повинні зберегтися товарний вигляд та споживчі властивості придбаного виробу.
Це виключає наявність слідів носіння, впливу вологи, подряпин, потертостей, бруду та ін. Якщо йдеться, наприклад, про браслет для годинника, то довжина його повинна залишатися без змін. Якщо повертається смарт-годинник, то важливо, щоб не було реєстрації користувача і щоб залишалося недоторканим програмне забезпечення. Отже, не повинно бути встановлення, видалення або зміни будь-яких програм. Усі опції товару мають працювати справно. - По-третє, покупець зобов'язаний пред'явити чек, виданий для придбання, гарантійний талон, інструкцію тощо.
Якщо покупець хоче замінити товар належної якості на інший аналогічний товар, однак такого товару в момент звернення до магазину немає в асортименті, йому надається право:
- Придбати будь-який інший товар із каталогу магазину з перерахуванням вартості.
- Зачекати, коли надійде у продаж аналогічний товар та обміняти його (продавець зобов'язаний у день надходження товару повідомити про це споживача).
- Повернути товар та отримати назад суму, що відповідає вартості товару на момент його придбання. Гроші повертаються в день повернення. Якщо це неможливо, тоді повернення грошей здійснюється у строк, узгоджений обома сторонами, але не пізніше 7 днів.
Терміни, умови та порядок повернення товарів неналежної якості
Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист прав споживачів», якщо протягом гарантійного терміну споживач виявляє суттєві недоліки купленого товару, що виникли з вини виробника (продавця, виконавця), або встановлено факт фальсифікації товару, підтверджений експертизою, покупець має право на:
- розірвання договору про купівлю-продаж та повернення сплаченої за товар грошової суми;
- або на заміну товару на аналогічний з числа тих, що є в асортименті магазину.
За необхідності перевірки якості товару авторизований виробником Сервісний Центр може провести експертизу, яка покаже, чи був факт порушення споживачем гарантійних умов експлуатації товару. Якщо експертиза покаже, що товар був зіпсований споживачем, відшкодування витрат, пов'язаних із експертизою, покладається на покупця. Також за рахунок покупця може здійснюватись усунення недоліків, що виникли через неправильну експлуатацію.
Вимога про повернення грошей за товар неналежної якості має бути задоволена того ж дня, коли вона надійшла. Якщо це зробити неможливо того ж дня, тоді гроші мають бути повернуті покупцю не пізніше ніж протягом 7 днів. Якщо ціна збільшилася, розрахунок із покупцем проводиться виходячи з ціни на момент пред'явлення вимоги про повернення грошей за товар неналежної якості. Якщо ціна знизилася, розрахунок проводиться виходячи з вартості товару, що була на момент купівлі.
Вимога про заміну товару неналежної якості також має бути задоволена негайно. Однак, якщо аналогічного товару немає, допускається 2-місячний термін з моменту подання заяви. У разі неможливості замінити товар з недоліками на аналогічний товар належної якості, споживач має право вимагати у продавця повернення грошей або обміну товару з недоліками на інший товар іншого бренду (моделі) належної якості з урахуванням перерахунку вартості.
У разі підвищення ціни перерахунок вартості товару з недоліками при обміні його на товар іншого бренду (моделі) належної якості здійснюється виходячи з його вартості на момент обміну, а у разі зниження ціни – виходячи із вартості під час купівлі.
Заміна товару неналежної якості на товар аналогічної марки та моделі належної якості, ціна якого змінилася, здійснюється без перерахунку вартості.
Що є суттєвим недоліком товару?
Відповідно до п. 12 статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів», це недолік, який унеможливлює використання товару відповідно до його цільового призначення і який виник з вини виробника (продавця, виконавця), а після його усунення з'являється знову за незалежних від споживача причин.
Істотний недолік повинен мати одну з таких ознак:
- його взагалі не можна усунути;
- на його усунення знадобляться понад 14 календарних днів;
- він робить товар значно іншим, ніж передбачено договором.
Нагадаємо, які обов'язки споживача – щоб уникнути негативних наслідків через неправильне використання товару
Відповідно до п. 3 ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» необхідно дотримуватись чотирьох умов:
- Перед початком користування товаром слід уважно ознайомитися з правилами експлуатації, які викладені в документації, виданій виробником (продавцем, виконавцем).
- Якщо потрібні додаткові роз'яснення щодо експлуатації товару, споживач повинен звернутися за консультацією до продавця (виробника, виконавця) ще до початку експлуатації.
- Користуватися товаром необхідно лише відповідно до його цільового призначення та дотримання всіх норм/умов/правил, викладених у документації з експлуатації товару.
- Щоб запобігти негативним для споживача наслідкам використання товару, необхідно застосовувати передбачені виробником у товарі засоби безпеки з дотриманням правил експлуатаційної документації. Якщо такі правила відсутні в документації, слід дотримуватись звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
Контакти, куди звернутися стосовно повернення/обміну товару:
- Контактна особа: Сівак Олексій.
- Номер телефону: +380504524400.
- Як відправляти товар: доставка кур'єром "Нова Пошта".
- Товар відправляти за адресою: 49027, Україна, м. Дніпро, вул. Івана Акінфієва (Фучика), б. 18, магазин "Garmin".
Де повернення товару можна зробити фізично?
Повернення товару, придбаного в нашому магазині, можна зробити за адресою:
49027, Україна, м. Дніпро, вул. Івана Акінфієва (Фучика), б. 18, магазин "Garmin".
Яким чином буде повернено кошти?
Будь-яким доступним та зручним клієнту способом.
Термін повернення коштів - до 7 днів.
При цьому те, яким способом здійснювалася оплата при покупці (готівкою при отриманні, на розрахунковий рахунок підприємства або онлайн-оплата банківською карткою через monobank), у разі обміну/повернення товару значення не має.
Яка сторона покриває транспортні витрати на повернення товару?
Доставка товару належної якості відбувається коштом покупця, але якщо товар неналежної якості, тоді продавець повинен компенсувати покупцю транспортні витрати.