У липні компанія Garmin, провідний постачальник електроніки для авіації, презентувала одразу три новинки: нові тонкі радіостанції із серії COMM – GTR 205x і GTR 205xR, а також новий контролер режимів GMC 605C (для цифрового автопілота GFC 600). Крім того, компанія сертифікувала цифровий автопілот GFC 500 для деяких літаків Cessna. Про все це докладніше розповімо далі.

Тонкі радіостанції COMM 
для експериментальних літаків

16 липня компанією було представлено дві моделі авіаційних радіостанцій:

  • GTR 205x – для панельного монтажу;
  • GTR 205xR – з виносним монтажем. 

Ці прилади фахівці Garmin розробили на базі серії радіостанцій GTR™ 205 COMM, яку нещодавно було випущено на ринок. Обидві моделі на додачу до тих функцій, які має радіостанція GTR 205, були наділені додатковими можливостями внутрішнього зв'язку і новими опціями аудіо. 

За висотою рамки 1,35-дюймова радіостанція GTR 205x відповідає попередній версії пристрою, а отже, спрощується її монтаж на приладових панелях з обмеженим простором. 

Що нового можуть запропонувати
модифіковані радіостанції GTR 205x?

  • Стереопереговорний пристрій і радіо в одному комплекті

Вбудований переговорний пристрій (two-place intercom) і вихід на динамік забезпечують зручний зв'язок між пілотом і пасажиром. Функція ізоляції пілота дасть йому змогу зосередитися на радіозв'язку COMM або ж дасть змогу пасажиру слухати музику без переривань радіо.

  • Під'єднання Bluetooth®

Модель радіостанції GTR 205x, що призначена для встановлення на панелі, передбачає можливість під'єднання через Bluetooth до свого смартфона або іншого сумісного пристрою для потокового передавання музики або приймання телефонних дзвінків. Прямо на дисплеї радіостанції можна приймати вхідні дзвінки та завершувати виклики, переглядати номери телефонів, перевіряти рівень сигналу телефона та заряду батареї. Також під час трансляції музики зі смартфона (без необхідності доступу до свого персонального ґаджета) пілот може переглядати на дисплеї GTR 205x список пісень і виконавців, а за допомогою елементів керування відтворенням музики – відтворювати треки, призупиняти, пропускати або повторювати їх.

  • 3D-обробка звуку

Стереогарнітура створить ілюзію того, що джерела звуку перебувають з різних боків сидіння, і вони впливають поперемінно з різним відхиленням на кожне вухо. Завдяки тому, що активні та резервні частоти розділені в гарнітурі, пілоту простіше розрізняти джерела звуку. Для зручності спілкування з пасажиром через інтерком автоматичний шумозаглушувач визначає рівень шуму в кабіні та відповідним чином регулює мікрофон.

  • Допоміжні входи

Радіоприймачі версії GTR 205x мають до чотирьох входів AUX, і серед них два канали для стереозвуку. Їх можна використовувати для монофонічних аудіосповіщень і багато чого іншого.

  • Регулювання частоти звуку

Налаштування еквалайзера, що включають аудіопрофілі року, класики та поп-музики, і підсилювачі низьких частот дають можливість ще більше персоналізувати прослуховування.

Особливості радіоприймачів GTR 205xR 
з виносним кріпленням

Ця модель радіостанції підійде для встановлення в літаках, де місце на панелі обмежене. Також це оптимальний варіант для пілотів, які хочуть спростити компонування панелі. Версія GTR 205xR сумісна з новим сенсорним екраном для відображення польоту G3X Touch™. Зокрема, пілот через екран G3X Touch, використовуючи його елементи керування, може регулювати частоти, змінювати налаштування внутрішнього зв'язку тощо.

За набором функцій радіостанція GTR 205xR ідентична версії GTR 205x. Обидві моделі розраховані на використання в експериментальних літаках. 

Функції радіозв'язку COMM

У стандартній комплектації УКХ-радіостанція COMM має потужність 10 Вт, а для версії, що монтується на панель, пропонується варіант на 16 Вт. Радіоприймач GTR 205x оснащений кольоровим РК-дисплеєм з можливістю читання при сонячному світлі, на якому відображаються поточні налаштовані активні та резервні частоти. Пілоти можуть відстежувати резервну частоту COMM, одночасно налаштовуючись на активну частоту ATC, що дає їм змогу виконувати різні завдання, як-от прослуховування передач ATIS. 

Всесвітня база даних частот під час пошуку за ідентифікатором аеропорту дає змогу легко знаходити частоти. Завдяки функції запам'ятовування і виклику частот прискорюється налаштування на найчастіше використовувані або нещодавно використані частоти, а якщо утримувати ручку гучності, можна швидко налаштуватися на аварійний канал 121.5. Для допомоги під час виконання заходжень на посадку, утримань та інших призначених маневрів у приймач GTR 205x вмонтовано таймер із можливістю прямого або зворотного відліку.

Тонкі радіостанції GTR 205x і GTR 205xR COMM вже надійшли у продаж. Щодо їх замовлення в Україні запитуйте у менеджерів нашого магазину.

Новий контролер режимів GMC 605C 
для цифрового автопілота GFC 600

17 липня компанія Garmin оголосила, що цифровий автопілот GFC 600, призначений для одно- і двомоторних поршневих і турбінних літаків, тепер включає новий контролер режимів GMC 605C. Цей пристрій обладнано великим РК-дисплеєм, на якому відображається інформація про режими. Крім того, контролер пропонує режим зміни рівня польоту (FLC), забезпечуючи альтернативний метод керування зміною висоти, якому зазвичай віддають перевагу оператори турбінних літаків.

Особливості екрана GMC 605C:

  • Дисплей контролера зробили більшим, завдяки чому корисна площа екрана збільшилася вдвічі, якщо порівнювати з попередньою версією контролера. 
  • Дані на рідкокристалічному екрані чітко проглядаються на сонці. 
  • Режими тепер мають кольорову індикацію, тому пілоту буде легше розрізняти активний і ввімкнений режими, що відображаються на екрані. 
  • Також індикатори режимів тепер розділені на три секції дисплея: бічні режими, статус автопілота і вертикальні режими. Це дає змогу привести дисплей контролера режимів у відповідність до повідомлень, що відображаються на польотних дисплеях Garmin TXi™, що полегшує пілоту пошук потрібної інформації.

Примітка!
Контролер режимів GMC 605C доступний для більшості літаків, схвалених для встановлення GFC 600. Але є нюанси. Для встановлення контролера потрібні демпфер рискання, сумісний бортовий дисплей Garmin і навігатор серії GTN або GTN Xi.

Цифровий автопілот GFC 500 
для деяких літаків Cessna

18 липня представники компанії Garmin оголосили про те, що цифровий автопілот GFC™ 500 для літаків Cessna 190 і 195 отримав Додатковий сертифікат типу (STC), схвалений Федеральним управлінням цивільної авіації (FAA). Також у серпні очікується сертифікація автопілота для літаків Cessna 210-5.

Ключові характеристики GFC 500:

  • Орієнтований на використання в легких поршневих літаках.
  • На відміну від автопілотних систем старого покоління, висуває мінімальні вимоги до технічного обслуговування. 
  • Інтегрується з електронними пілотажними приладами Garmin GI 275 або G5 для визначення положення літака в просторі. 
  • Також працює в комбінації з пілотажними дисплеями G3X Touch або G500 TXi 2 для відображення режимів автопілота і сигналів командного пілотажного приладу.
  • За допомогою зручних інструментів, як-от великі кнопки та ручки, забезпечує функції керування: тангаж літака, регулювання повітряної швидкості та вертикальної швидкості, а також режим рівня (LVL), який натисканням спеціальної кнопки повертає літак у прямолінійний і горизонтальний політ. 

  • На додаток до традиційних можливостей автопілота, як-от утримання висоти, вертикальна швидкість і режими курсу, модель GFC 500 також включає попередній вибір висоти, режим вертикальної навігації (VNAV), захист від недостатньої та надлишкової швидкості та багато іншого. 
  • Пропонує додаткові функції безпеки. Зокрема, технологія Smart Glide у разі аварійної втрати потужності двигуна автоматично активує режим IAS на найкращій швидкості планування і летить за згенерованим маршрутом поблизу аеропорту, щоб пілот міг приземлитися.
  • Стандартна система електронної стабілізації та захисту Garmin (ESP) допомагає пілоту підтримувати літальний апарат у стабільному польотному стані. Ця опція функціонує незалежно від автопілота і працює у фоновому режимі, поки пілот вручну керує літаком, допомагаючи уникати ненавмисних положень польоту або кутів крену, підштовхуючи пілота, щоб повернути літак у безпечне положення польоту.

Garmin продовжує додавати моделі літаків до зростаючого списку STC для автопілота GFC 500. Очікується, що протягом найближчого року він значно зросте.

Як видно, липень справді видався спекотним для Garmin у плані новин у сфері авіоніки. Та й загалом, останнім часом спостерігається тенденція до збільшення темпів розроблення інноваційних рішень Garmin для авіації ділової та загального призначення, для комерційних перевізників, вертольотів тощо. Компанії вдалося зробити революцію в секторі авіаційного електронного обладнання, завдяки чому її продукція стала невід'ємною частиною життя пілотів і власників повітряних суден по всьому світу.

Щоб дізнатися більше про всі новинки бренду, перегляньте наш каталог фірмової продукції Garmin на сайті garminn.com.ua. Якщо який-небудь товар, який цікавить вас, ви не знайдете в каталозі, зверніться за консультацією до менеджера магазину.